"Карусель":
1. Групи формуються за бажанням вчителів.
2. Кожна група обирає лідера, в обов’язки якого входить керівництво процесом обговорення й узагальнення колективної думки.
3. Протягом певного часу (5-10 хв.) кожна група ґрунтовно опрацьовує запропоноване головою педради питання. Сформовані відповіді записуються на планшеті (листі паперу).
4. За сигналом голови педагогічної ради групи обмінюються формулярами, передаючи їх по колу: перша – другій, друга третій і т.д.
5. Кожна група, ознайомившись з відповідями, думкою всіх колег протягом 3-5 хв. вносить свої доповнення, зміни, робить відповідний запис.
6. Групи обмінюються формулярами доти, доки кожна з них не отримає свій власний варіант розробки обраного питання з доповненнями інших груп.
7. Повідомлення ідей лідерами груп.
8. Експерти узагальнюють ці пропозиції, виробляють проект рішення педради, який виносяться головою на затвердження.
"Акваріум":
1. Сформуйте групу (3-6 осіб), включивши до її складу найкомпетентніших з даної проблеми педпрацівників.
2. Членам групи запропонуйте місце за окремим столом у центрі приміщення. Це – "риби". Їхнє завдання – почергово висловлювати свою думку з приводу даного питання та ефективних шляхів його вирішення. Виступ – 2-3 хв. В залежності від складності проблеми визначається 2-3 кола для обговорення. Кожен із членів групи може виконувати певну роль (директора, керівника гуртка, методиста тощо) і висловлювати своє бачення проблеми і пропозиції щодо її розв’язання з точки зору обраної ролі.
3. Всі інші члени педради слідкують за ходом обговорення проблеми в "акваріумі", записують незрозуміле, сумнівне, продумують запитання членам творчої групи (рибам) і зміст своїх власних пропозицій.
4. Експедиційна група узагальнює висловлені пропозиції і виробляє проект рішення педагогічної ради.
5. Голова педради ставить запропонований проект на голосування.
В окремих випадках, коли проблема носить гострий характер, доцільно створити два "акваріуми", які могли б представити різні точки зору, 2 погляди на одну і ту ж проблему.
"Діамант":
1. Голова педради, обґрунтувавши актуальність проблеми, яка виноситься на обговорення, дає завдання назвати найважливіші аспекти
даної проблеми найголовніші чинники , без яких неможливе їхнє розв’язання (їх має бути не менше дев’яти).
2. Пропонується кожному з присутніх намалювати "діамант" (ромб, поділений на дев’ять клітинок) в розташувати в ньому 9-обраних проблем у порядку їх важливості, значущості:
- у верхній частині – найважливіший, на думку кожного, чинник;
- у двох клітинах нижче – важливі;
- у трьох середніх – менш важливі;
- у двох нижчих – чинники, які не мають особливого значення;
- у найнижчій – той, що значення не має.
3. Пропонується зробити спільний діамант із сусідом по парті, в четвірці, вісімці, знайшовши оптимальний варіант розташування колегіально названих чинників.
4. По одному представнику від четвірки (вісімки) виходять до дошки і малюють спільний "діамант".
5. Порівняння індивідуальних, групових і колегіальних "діамантів".
6. Рішення педагогічної ради.
"Лабораторія":
Члени педагогічної ради діляться на кілька груп: 2-4 наукові лабораторії, прес-центр, гурт аналітиків, соціологів.
Члени наукової лабораторії під керівництвом обраного завідувача проводять активну дослідницьку роботу з обговорюваних питань.
Прес-центр у складі головного редактора, художника, кореспондентів висвітлюють хід досліджень у прес-бюлетенях.
Група аналітиків (2-3 особи), аналізуючи матеріали наукових лабораторій і прес-центру, готує стисле узагальнення результатів розгляду проблеми.
Група соціологів проводить експрес-дослідження, узагальнює матеріали, підбиває підсумки.
Ведучий формулює питання дає уточнення, стислі узагальнення, слідкує за дотриманням регламенту (5-10 хв.). Після обговорення приймається відповідне рішення.
"Захист інновацій":
Створені творчі мікрогрупи готують лаконічні повідомлення про інновації та досвід застосування їх у практичній діяльності.
Підготовка: вивчення педагогічної теорії, аналіз наявного досвіду, проведення відкритих уроків, методичні заходи тощо.
У групах визначаються виконавці ролей: автор-новатор, песимісти (супротивники, скептики)., реалісти (аналітики, які, врахувавши всі "за" і "проти", роблять необхідні висновки про доцільність застосування даної інновації).
Носії інформації готують наочність: графіки, схеми, малюнки тощо.
У результаті активного обговорення приймається запропоноване аналітиками рішення.