Новини
19.04.2022
Підведені підсумки обласної акції "Допоможемо зимуючим птахам 2022" З підсумковим наказом можна ознайомитися за посиланням:   https://junnat.kherson.ua/opomozhemo-zimuyuchim-ptaham-2022.htm
15.03.2022
Нарада КЗ «ЦЕНТУМ» ХОР 15 березня 2022 року відбулася нарада співробітників комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ...
Про Центр > Новини > Історико-культорологічний квест у пониззі Дніпра на байдарках
Всі новини
19.06.2017 08:37

Історико-культорологічний квест у пониззі Дніпра на байдарках


Історико-культорологічний квест у пониззі Дніпра на байдарках
16 червня 2017 року для 60 юннатів області проведено історико-культорологічний квест у пониззі Дніпра «Козацька слава». Захід проведено комунальним закладом «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді спільно з молодіжними громадськими організаціями «Олешшя», «Артхаос» на виконання заходів обласної комплексної програми з національно-патріотичного виховання «Дитина – громадянин – патріот Батьківщини» на 2016 – 2021 роки, затвердженої рішенням Херсонської обласної ради від 09 вересня 2016 року № 226.  Метою проведення квесту стало виховання в учасників почуття поваги та гордості за власний народ, його славетну історію та її багатогранні прояви. У ході квесту організатори показували нерозривний зв'язок морської справи, майстерності у кораблебудуванні, прищеплювали прихильність до традиційної справи регіону.
Квест було проведено у формі історичної гри на воді на байдарках. Діти вчилися  орієнтуватися в умовах водного походу, у характерному водному середовищі для херсонського регіону. Багато хто з учасників вперше отримав досвід з греблі на туристичних байдарках, як одного з традиційних та корисних способів здорового, активного відпочинку на Херсонщині.
Захід розпочався на набережній Дніпра з інструктажу з техніки безпеки. Після інструктажу діти на катері переправилися у третій затон Дніпра на базу відпочинку «Петровець».
Після інтерактивної історичної лекції на тему водних походів українського козацтва та ключовій ролі Херсонщини у цій справі для учасників був проведений майстер-клас з греблі на туристичній байдарці.
Потім Група І вийшла на водний маршрут по низовині Дніпра, де пролягали історичні водні шляхи козацьких чайок. Під час походу учасники виконували завдання квесту. У цей час Група ІІ відвідала «Майданчик живої історії», де з ними працювали аніматори. На базі відпочинку «Петровець» діти пройшли сухопутну «козацьку підготовку», яка включала в себе стрільбу з аутентичного лука, знайомство з справжніми козацькими обладунками, зброєю козацьких часів, вправи на спритність, стійкість, елементи бойового гопака. Після завершення водного походу Групи І і ІІ помінялися місцями.
Під час проходження маршруту всі групи вдало виконали завдання,  зібрали карту, по якій  знайшли головний приз квесту – справжню корабельну ринду – символ морської справи. Приз зберігався на аутентичному, дерев’яному кораблі – точній копії характерних суден козацької доби.
Слід зазначити, що захід також сприяв формуванню стійких почуттів любові до природи рідного краю, вихованню екологічної свідомості в учнів. Так, на байдарках діти змогли спостерігати скарби природи свого краю - безліч об’єктів флори і фауни. Це вужі, черепахи, жаби, водоплавні та коловодні птахи (крачки, куліки, цаплі, качки), водяні ссавці – ондатри. Серед рослин найяскравіші враження залишили водні вищі рослини -  глечики жовті та латаття біле.
Після екскурсії учні мали можливість скуштувати українські бутерброди з салом та цибулею, власноруч приготувати козацький чай на цілющих травах та смакувати його з медом і печивом.
Під час урочистого закриття квесту відбулося   нагородження переможців та відзначення учасників, вручення сувенірних сертифікатів «водного лицарства».
Таким чином, в умовах сьогодення національно-патріотичне виховання значною мірою потребує модернізації, пошуку нових інтерактивних методів, сучасних підходів. Проведений захід засвідчив продуктивність і оптимальність позитивного впливу на дітей такої форми роботи, сприяє формуванню цінностей та життєвих компетентностей учнів. Ця форма є результативною та успішною і має активно використовуватися у роботі з національно-патріотичного виховання дітей та молоді.