ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і наукиУкраїни
_______________ № __________
Програма
дослідно-експериментальної роботи
«Екологізація позашкільної діяльності учнівської молоді
у взаємодії позашкільного навчального закладу і об’єктів природно-заповідного фонду»
на базі комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді»
Херсонської обласної ради та об’єктів природно-заповідного фонду Херсонщини
на 2014- 2018 роки
1
№ |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Очікувані результати |
---|---|---|---|
І. Організаційно-підготовчий етап (березень 2014р. – травень 2015р.): |
|||
1. |
Встановлення комунікативних зв’язків між учасниками дослідно-експериментальної роботи: конкретизація завдань, відносно мети, обговорення вимог до виконання завдання та можливих критеріїв оцінки результатів.
|
Березень 2014 р. |
Готовність учасників до роботи в умовах експерименту. |
2. |
Стратегічне планування методичної і навчально-виховної роботи позашкільного навчального закладу відповідно до завдань дослідно-експериментальної роботи і результатів діагностики.
|
Березень 2014 р. |
Плани роботи |
3.
|
Проведення педагогічної ради за темою “Основні завдання діяльності комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради на І етапі дослідно-експериментальної роботи”. |
Травень 2014 р. |
План, протокол проведення педагогічної ради. |
4 |
Розробка нормативного забезпечення дослідно-експериментальної роботи; визначення та уточнення функціональних обов’язків членів педагогічного колективу щодо вирішення завдань експерименту: підписання договорів про співпрацю педагогічного колективу позашкільного навчального закладу з науковими установами та установами природно-заповідного фонду Херсонської області.
|
Травень - червень 2014 р. |
Створення бази нормативного забезпечення експерименту.
Налагодження співпраці щодо вирішення завдань експерименту. |
5. |
Створення на офіційному сайті комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради тематичного розділу, з метою забезпечення доступності інструктивно-методичних матеріалів всім учасникам виконання проекту.
|
Червень 2014 р. |
Забезпечення доступності інструктивно-методичних матеріалів |
6. |
Методична робота з підготовки педагогів до реалізації завдань дослідно-експериментальної роботи.
|
Вересень - 2014 р. Травень 2015 р. |
Аналітичні матеріали. |
7. |
Складання кошторису витрат для забезпечення реалізації програми дослідно-експериментальної роботи.
|
Травень 2014 р. |
Фінансове та матеріально-технічне забезпечення дослідно-експериментальної роботи. |
8. |
Підведення підсумків І (організаційно-підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи |
Травень 2025 р. |
Звіт |
ІІ. Концептуально-діагностичний етап (червень 2015 р. - грудень 2016 р.) |
|||
1.
|
Визначення педагогічним колективом теоретико-концептуальних засад екологічного виховання ресурсами ПЗФ. |
Січень 2015 р. – серпень 2016 р. |
Готовність педагогічного колективу до вирішення завдань експерименту. |
2. |
Уточнення сутності поняття екологізації, екологічного світогляду як результату процесу екологізації дослідної діяльності учнівської молоді, визначити компоненти, критерії, показники сформованості заданої якості.
|
Січень-травень 2015 р. |
Визначення та структура ключових понять. |
3. |
Визначення організаційно-педагогічних умов формування екологічної свідомості, як результату екологізації позашкільної діяльності учнівської молоді у співпраці позашкільного навчального закладу і об’єктів ПЗФ.
|
Грудень 2015 р. – квітень 2016 р. |
Організаційно-педагогічні умови екологізації позашкільної діяльності учнівської молоді у співпраці позашкільного навчального закладу і об’єктів природно-заповідного фонду. |
4. |
Відбір діагностичних методик дослідження.
|
Квітень – грудень 2016 р. |
Діагностичний інструментарій дослідження. |
5. |
Підготовка та проведення розширеної педагогічної ради “Основні завдання та зміст екологізації позашкільної діяльності учнівської молоді у співпраці позашкільного навчального закладу і об’єктів природно-заповідного фонду”.
|
Вересень 2016 р. |
Активізація всіх учасників дослідно-експериментальної роботи. |
6. |
Підведення підсумків ІІ (концептуально-діагностичного) етапу дослідно-експериментальної роботи |
Грудень 2016 р. |
Звіт |
ІІІ. Формувальний етап (січень 2017 р. – травень 2018 р.)
|
|||
1. |
Визначення рівня сформованості екологічної свідомості вихованців позашкільного навчального закладу на початку формувального етапу експерименту.
|
Січень 2017 р. |
Аналітичні матеріали. |
2. |
Обґрунтування організаційно-педагогічних умов підвищення ефективності екологізації позашкільної діяльності учнівської молоді у співпраці позашкільного навчального закладу і об’єктів природно-заповідного фонду.
|
Січень 2017 р. – травень 2018 р. |
Визначення організаційно-педагогічних умов підвищення ефективності екологізації позашкільної діяльності учнівської молоді у співпраці позашкільного навчального закладу і об’єктів природно-заповідного фонду.
|
3. |
Впровадження змісту, форм і методів проведення фронтальної, групової та індивідуальної пошуково-дослідницькою роботи юннатів на заповідних територіях.
|
Січень 2017 р. – травень 2018 р. |
Аналітичні матеріали. |
4. |
Проведення Всеукраїнського польового збору команд юних екологів на базі Національного природного парку «Олешківські піски».
|
Травень 2017 р. |
Програма збору, науково-методичні матеріали. |
5. |
Визначення рівня сформованості екологічної свідомості вихованців позашкільного навчального закладу в кінці формувального етапу експерименту.
Підведення підсумків ІІІ (формувального) етапу дослідно-експериментальної роботи |
Січень-травень 2018 р.
Травень 2018 р. |
Аналітичні матеріали.
Звіт |
ІV. Узагальнювальний етап (червень 2018 р.– грудень 2018 р.): |
|||
1. |
Здійснення контрольного діагностування рівня сформованості екологічної свідомості ресурсами ПЗФ згідно з визначеними критеріями та показниками.
|
Червень 2018 р. |
Аналітичні матеріали. |
2. |
Порівняння результатів діагностичного і контрольно-узагальнювального етапів експерименту, визначення співвідношення результатів експерименту з поставленою метою та визначеними завданнями. |
Вересень 2018 р. |
Аналітичні висновки про результативність розроблених методів екологізації позашкільної діяльності учнівської молоді у співпраці позашкільного навчального закладу і об’єктів природно-заповідного фонду. |
3. |
Розробленняпрограми гуртка «Дослідники заповідних стежок»; науково-методичного посібника «Екологізація позашкільної діяльності учнівської молоді у ввзаємодії позашкільного навчального закладу і об’єктів природно-заповідного фонду»; робочих зошитів-путівників для учасників екологічних експедицій: «Унікальний світ Асканії-Нова», «Унікальний світ Чорноморського біосферного заповідника», «Унікальний світ Олешківських пісків»; фотовиставки «Заповідний світ Херсонщини в об’єктиві юнната». |
Січень – грудень 2018 р. |
Відредаговане науково-методичне та програмне забезпечення експерименту: програма гуртка, науково-методичний посібник, робочі зошити-путівники.
|
4. |
Презентація результатів дослідно-експериментальної роботи на всеукраїнських конференціях, семінарах, виставках. |
травень – грудень 2018 р. |
Презентаційні матеріали. |
5. |
Проведення Всеукраїнського науково-практичного семінару «Екологізація натуралістичної освіти учнівської молоді на базі об’єктів природно-заповідного фонду Херсонщини».
|
Жовтень 2018 р. |
Програма семінару, науково-методичні матеріали. |
7. |
Підведення підсумків про завершення дослідно-експериментальної роботи. |
Грудень 2018 р. |
Звіт |
Науковийкерівник Н.А Пустовіт
Директор Г.В. Палічева
Координатор Л.М.Павлова