Новини
19.04.2022
Підведені підсумки обласної акції "Допоможемо зимуючим птахам 2022" З підсумковим наказом можна ознайомитися за посиланням:   https://junnat.kherson.ua/opomozhemo-zimuyuchim-ptaham-2022.htm
15.03.2022
Нарада КЗ «ЦЕНТУМ» ХОР 15 березня 2022 року відбулася нарада співробітників комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ...
Методична робота > Передовий педагогічний досвід > Досвід роботи Новокаховської міськСЮН

СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ
НОВОКАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Доповідь методиста СЮН: Голованової Римми Якупівни
Тема: Впровадження в навчально-виховний процес СЮН новітніх технологій навчання та виховання
№ 2“Скажіть  мені  і я  забуду.
       Покажіть  мені і я  запам'ятаю.
    Дайте можливість  обговорити
і я зрозумію.
Дайте  можливість 
навчити  іншого
  і я  досягну  досконалості”
Конфуцій
Сучасний етап модернізації системи освіти характеризується посиленням уваги до особистості, спрямуванням зусиль педагогів на розвиток творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу. Реалізація нових векторів розвитку освіти потребує використання інноваційних педагогічних технологій, творчого пошуку нових або вдосконалених концепцій, принципів, підходів до освіти, суттєвих змін у змісті, формах і методах навчання, виховання, управлінням педагогічним процесом.
Актуальність досвіду Станції юних натуралістів полягає у плануванні управлінської діяльності в процесі впровадження інноваційних технологій, обґрунтування необхідності їх впровадження, визначенні переваг інноваційного навчання над традиційним, створенні умов для неперервної освіти та самоосвіти учасників навчально-виховного процесу,  підвищення рівня науково-методичної компетентності та результативності діяльності педагогів та вихованців.
№ 3 Застосування сучасних інноваційно-педагогічних технологій дозволяє створити ефективну систему навчання дітей, яка:
- сприяє активізації пізнавальної діяльності;
- мотивації до навчання;
- високій результативності;
- забезпечує психологічний комфорт;
- розвиває  креативне та критичне мислення;
- забезпечує вільний вибір;
- сприяє індивідуалізації навчальної діяльності;
- створює ситуацію успіху.

№ 4 Ефективність інноваційної педагогічної діяльності досягається завдяки різноманітним методам роботи з педагогами.
Особлива увага приділяється основним засобам підтримки педагогів у професійному зростанні:
- власний приклад творчої діяльності;
- освіта і консультування;
- заохочення, спонукання, переконання;
- своєчасна допомога та підтримка;
- оприлюднення результатів педагогічної діяльності;
- залучення до участі у розробленні  планів;
-  проведення методичних рад по впровадженню новітніх технологій навчання;
-  майстер-класи;
-  семінари;
-  педагогічні читання;
-  підготовлено ряд методичних розробок.

На педагогічних читаннях розглядаємо педагогічні технології на основі гуманізації і демократизації педагогічних стосунків:
- Гуманно-особистісна технологія Ш. А. Амонашвілі, також продовжуємо роботу в Асоціації навчальних закладів  особистісно орієнтованого навчання за принципами гуманної педагогіки  на базі ЗОШ№1 Новокаховської міської ради;
Педагогічні технології на основі активізації та інтенсифікації діяльності гуртківців:
- Ігрові технології;
- Проблемне навчання
Педагогічні технології на основі ефективності організації й управлінням процесом навчання:
- Групові форми роботи, колективний спосіб навчання (І. Д. Первін, В. К. Дяченко)
Перспективність досвіду полягає у побудові ефективного навчально-виховного процесу як умови інноваційного розвитку закладу.

Сучасні педагогічні технології, над якими працює педколектив СЮН:

№ 5   (Схема) Класифікація технологій:
Виховні технології:
№ 6 педагогічна технологія створення ситуації успіху – націлена на створення ситуації успіху для розвитку особистості дитини, надає кожному можливість відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри в свої сили; Наприклад: керівники гуртків використовують такі прийоми: «даю шанс», «навмисна помилка», «миша у сметані».
№ 7  технологія колективного творчого виховання – передбачають одночасну спільну роботу всього гуртка; цю технологію найчастіше застосовуємо під час літнього табору, проведення виховних заходів, свят;
№   8      технології формування творчої особистості – надання гуртківцям можливості самостійно активно освоювати світ.
№ 9      екологічні здоров'язберігаючі технології – це побудова послідовності факторів, що попереджують руйнування здоров'я при одночасному створенні системи сприятливих для здоров'я умов.

Навчальні технології:
№ 10  технології інтерактивного навчання – ґрунтується на концептуальних ідеях співробітництва, взаємонавчання;
Поділяються:
- Технології колективно-групового навчання – передбачають спільну роботу всього гуртка, Наприклад: мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, ажурна пилка та ін..;
- № 11 Технології кооперативного навчання – форма організації навчання в малих групах, Наприклад: робота в парах, карусель, акваріум;
- № 12 Технології ситуативного моделювання – це побудова навчального процесу за допомогою включення вихованців у гру

№ 13 технологія проектного навчання  - передбачає таку систему організації навчання, за якої гуртківці набувають знань, умінь і навичок у процесі планування й виконання практичних завдань, проектів. Вихованці СЮН приймають участь у різноманітних екологічних акціях, створюючи проекти. Наприклад: гурток «Юні квітникарі» є постійними учасниками конкурсу «Галерея кімнатних рослин». Кожного року гуртківці є учаксниками МАН.

№ 14 Результативність впровадження в навчально-виховний процес Станції юних натуралістів  новітніх технологій навчання та виховання:
Завдяки новітнім технологіям у комплексі:
1. Створено комфортні умови для навчання, розвитку та виховання дітей.
2. Освоєні нові сучасні технології, методи і форми роботи.
3. Підвищується рівень професійної компетентності педагогів, що підтверджується результатами участі педагогів в професійних конкурсах  «Перлина натхнення»,  інші.
4. Поширено  педагогічний досвід в засобах масової інформації.
5. Передовими педагогами закладу розповсюджується досвід роботи з проблемної теми через відкриті уроки, майстер-класи, семінари.

№ 15 6. Позитивні результати дає використання технологій в вихованні і навчанні дітей:
• підвищилася мотивація, пізнавальний інтерес вихованців до навчання та рівень навчальних досягнень;
• збільшилась кількість гуртківців, які приймають участь  в інтелектуальних та творчих конкурсах;
• підвищується рівень сформованості комунікативних навичок юннатів;
• підвищився рівень креативного та критичного мислення;
• ефективна творча робота в групах, парах;
• збільшилась кількість дітей, здатних до самостійної роботи на рівнях конструктивної та творчої діяльності;
• підвищується рівень вихованості гуртківців.
7. Кожним педагогом представлено досвід роботи в рамках єдиної методичної теми, на підставі яких створено банк даних педагогічних ідей. У кінці кожного навчального року проходить виставка «Перлини професійної майстерності».

№ 16 Головне  завдання        сучасного  етапу:
  Ламати  стереотипи  педагогічної  діяльності;
  Максимально ознайомлювати педагогів з  новими  технологіями;
  Зацікавлювати  можливістю їх впроваджень;
  Створювати  максимально сприятливий  клімат для керівника гуртка, що  шукає  і експериментує

№ 17 Успіхів   у запровадженні новітніх технологій навчання  в навчально-виховний процес!