СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ
НОВОКАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Доповідь методиста СЮН: Голованової Римми Якупівни
Тема: Впровадження в навчально-виховний процес СЮН новітніх технологій навчання та виховання
№ 2“Скажіть мені і я забуду.
Покажіть мені і я запам'ятаю.
Дайте можливість обговорити
і я зрозумію.
Дайте можливість
навчити іншого
і я досягну досконалості”
Конфуцій
Сучасний етап модернізації системи освіти характеризується посиленням уваги до особистості, спрямуванням зусиль педагогів на розвиток творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу. Реалізація нових векторів розвитку освіти потребує використання інноваційних педагогічних технологій, творчого пошуку нових або вдосконалених концепцій, принципів, підходів до освіти, суттєвих змін у змісті, формах і методах навчання, виховання, управлінням педагогічним процесом.
Актуальність досвіду Станції юних натуралістів полягає у плануванні управлінської діяльності в процесі впровадження інноваційних технологій, обґрунтування необхідності їх впровадження, визначенні переваг інноваційного навчання над традиційним, створенні умов для неперервної освіти та самоосвіти учасників навчально-виховного процесу, підвищення рівня науково-методичної компетентності та результативності діяльності педагогів та вихованців.
№ 3 Застосування сучасних інноваційно-педагогічних технологій дозволяє створити ефективну систему навчання дітей, яка:
- сприяє активізації пізнавальної діяльності;
- мотивації до навчання;
- високій результативності;
- забезпечує психологічний комфорт;
- розвиває креативне та критичне мислення;
- забезпечує вільний вибір;
- сприяє індивідуалізації навчальної діяльності;
- створює ситуацію успіху.
№ 4 Ефективність інноваційної педагогічної діяльності досягається завдяки різноманітним методам роботи з педагогами.
Особлива увага приділяється основним засобам підтримки педагогів у професійному зростанні:
- власний приклад творчої діяльності;
- освіта і консультування;
- заохочення, спонукання, переконання;
- своєчасна допомога та підтримка;
- оприлюднення результатів педагогічної діяльності;
- залучення до участі у розробленні планів;
- проведення методичних рад по впровадженню новітніх технологій навчання;
- майстер-класи;
- семінари;
- педагогічні читання;
- підготовлено ряд методичних розробок.
На педагогічних читаннях розглядаємо педагогічні технології на основі гуманізації і демократизації педагогічних стосунків:
- Гуманно-особистісна технологія Ш. А. Амонашвілі, також продовжуємо роботу в Асоціації навчальних закладів особистісно орієнтованого навчання за принципами гуманної педагогіки на базі ЗОШ№1 Новокаховської міської ради;
Педагогічні технології на основі активізації та інтенсифікації діяльності гуртківців:
- Ігрові технології;
- Проблемне навчання
Педагогічні технології на основі ефективності організації й управлінням процесом навчання:
- Групові форми роботи, колективний спосіб навчання (І. Д. Первін, В. К. Дяченко)
Перспективність досвіду полягає у побудові ефективного навчально-виховного процесу як умови інноваційного розвитку закладу.
Сучасні педагогічні технології, над якими працює педколектив СЮН:
№ 5 (Схема) Класифікація технологій:
Виховні технології:
№ 6 педагогічна технологія створення ситуації успіху – націлена на створення ситуації успіху для розвитку особистості дитини, надає кожному можливість відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри в свої сили; Наприклад: керівники гуртків використовують такі прийоми: «даю шанс», «навмисна помилка», «миша у сметані».
№ 7 технологія колективного творчого виховання – передбачають одночасну спільну роботу всього гуртка; цю технологію найчастіше застосовуємо під час літнього табору, проведення виховних заходів, свят;
№ 8 технології формування творчої особистості – надання гуртківцям можливості самостійно активно освоювати світ.
№ 9 екологічні здоров'язберігаючі технології – це побудова послідовності факторів, що попереджують руйнування здоров'я при одночасному створенні системи сприятливих для здоров'я умов.
Навчальні технології:
№ 10 технології інтерактивного навчання – ґрунтується на концептуальних ідеях співробітництва, взаємонавчання;
Поділяються:
- Технології колективно-групового навчання – передбачають спільну роботу всього гуртка, Наприклад: мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, ажурна пилка та ін..;
- № 11 Технології кооперативного навчання – форма організації навчання в малих групах, Наприклад: робота в парах, карусель, акваріум;
- № 12 Технології ситуативного моделювання – це побудова навчального процесу за допомогою включення вихованців у гру
№ 13 технологія проектного навчання - передбачає таку систему організації навчання, за якої гуртківці набувають знань, умінь і навичок у процесі планування й виконання практичних завдань, проектів. Вихованці СЮН приймають участь у різноманітних екологічних акціях, створюючи проекти. Наприклад: гурток «Юні квітникарі» є постійними учасниками конкурсу «Галерея кімнатних рослин». Кожного року гуртківці є учаксниками МАН.
№ 14 Результативність впровадження в навчально-виховний процес Станції юних натуралістів новітніх технологій навчання та виховання:
Завдяки новітнім технологіям у комплексі:
1. Створено комфортні умови для навчання, розвитку та виховання дітей.
2. Освоєні нові сучасні технології, методи і форми роботи.
3. Підвищується рівень професійної компетентності педагогів, що підтверджується результатами участі педагогів в професійних конкурсах «Перлина натхнення», інші.
4. Поширено педагогічний досвід в засобах масової інформації.
5. Передовими педагогами закладу розповсюджується досвід роботи з проблемної теми через відкриті уроки, майстер-класи, семінари.
№ 15 6. Позитивні результати дає використання технологій в вихованні і навчанні дітей:
• підвищилася мотивація, пізнавальний інтерес вихованців до навчання та рівень навчальних досягнень;
• збільшилась кількість гуртківців, які приймають участь в інтелектуальних та творчих конкурсах;
• підвищується рівень сформованості комунікативних навичок юннатів;
• підвищився рівень креативного та критичного мислення;
• ефективна творча робота в групах, парах;
• збільшилась кількість дітей, здатних до самостійної роботи на рівнях конструктивної та творчої діяльності;
• підвищується рівень вихованості гуртківців.
7. Кожним педагогом представлено досвід роботи в рамках єдиної методичної теми, на підставі яких створено банк даних педагогічних ідей. У кінці кожного навчального року проходить виставка «Перлини професійної майстерності».
№ 16 Головне завдання сучасного етапу:
Ламати стереотипи педагогічної діяльності;
Максимально ознайомлювати педагогів з новими технологіями;
Зацікавлювати можливістю їх впроваджень;
Створювати максимально сприятливий клімат для керівника гуртка, що шукає і експериментує
№ 17 Успіхів у запровадженні новітніх технологій навчання в навчально-виховний процес!