Новини
20.09.2017
    19 вересня  2017 року в рамках пілотного проекту Національного еколого-натуралістичного центру України «Збережемо українські степи» станцією юннатів було організовано ...
03.08.2017
Напередодні свята ВДВ юннати комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради разом з волонтерами  «Херсонського Центру  ...
Методична робота > Поради по створенню квіткових композицій

Методичні рекомендації по створенню квіткових композицій.


Виставка квіткових композицій передбачає наявність двох типів експонатів:
- квітковий килим розміром 1,2 х 1,2;  
- флористичну композицію або квіткову скульптуру, висотою не менше 0,9 м.
Всі композиції будуть розміщатися на підлозі.
Для виготовлення 1 типу – квіткового килима, необхідно заготовити рамку відповідного розміру (1,2 х 1,2) й заповнити її матеріалом для кріплення квітів – оазиси, вологий пісок, тощо.
Для другого типу, необхідно передбачити каркас для виготовлення майбутньої квіткової скульптури (наприклад святковий торт, човен, кошик, тощо), висотою не менше 0,9 м. Це можуть бути підставки для квітів, опори, мольберт, корзини та інше (дивиться фотографії, розміщенні як приклади).
Композиції повинні мати естетичний вигляд, приваблювати декоративністю, складати одне ціле в загальному вигляді представлених експонатів виставки та доповнювати їх.
Працюючи над створенням квіткової композиції слід пам’ятати, що головне – це образ, що розкриває зміст, ідейний задум значенням тих чи інших квіток, їх формою, кольором, поєднання з допоміжним матеріалом (мохом, гілочками осіннім листям, плодами, тощо).
Композиція повинна передавати почуття автора.
За законами аранжування слід створювати достатньо чіткі форми букетів.
Загальні образи можуть бути симетричні: (округлі, овальні, трикутні, полусферні) та асиметричні (серповидні, S- подібні).
Про те, яку форму обрати підкажуть самі рослини, їх характер суцвіть, будова, величина. Вертикальні лінії композиції породжують почуття польоту, радості, похилі – смутку, горизонтальні – спокою, лінії зліва на право і вверх викликають активність, повідомляють настрій прийому. Прагнучи передавати певний характер почуттів необхідно продумати назву композиції. В пригоді можуть стати рядки відомих пісень, віршів, прислів’їв, приказок, висловлювань про працю вчителя, знання, науку, певної ситуації учня і вчителя, школу.
Важливим складовим елементом в композиції є аранжувальний матеріал, а також вази, декоративні тарілки, підставки.
Вони повинні підкреслювати красу або ніжність рослини, бути пов’язані з квітами, які є головним компонентом за формою, величиною, кольором.
Для того, щоб квіти мали свіжий вигляд їх слід зрізати рано-вранці до сходу сонця або після заходу. Добирати суцвіття що тільки-но розпустилися або пуп’янки але вже напіврозкриті.
Хризантеми краще ламати, у зрізаних троянд розщепити стебло, бажано в воді, стебла жоржин рекомендовано тримати зразу ж після зрізу над вогнем, щоб судини на зрізі не так заклеїлися соком. Квіти значно довше будуть стоять у воді, якщо в ній розчинити трошки марганцю, кислого калію або додати 10% розчину борної кислоти. “Бадьорості” квітам додадуть різні хімічні препарати: аспірин, хінін, цукор, глюкоза .
При транспортуванні квітів необхідно знати, що зрізані в належній стадії розквіту квіти не можна відразу пакувати. Спочатку їх стебла (крім самих суцвіть) треба на декілька хвилин занурити в холодну воду. Квіти з довгими стеблами (гладіолуси) обгортають цупким пергаментним папером, щоб не покривились і не поламались стебла. Пакуючи квіти, кінчики стебел обгортають вогким мохом чи вологими салфетками, а потім пергаментним папером, або целофаном. Дрібні  квіти пакують компактно в пучечки і кожен з них обгортають пергаментом.
Слід подумати про допоміжні засоби кріплення і зберігання букетів оазиси, вологий пісок в целофановому мішечку, дротики, тощо.
Всі експонати повинні мати етикетку з назвою  роботи, де слід вказати прізвище та ім’я виконавця, вік, повну назву навчального закладу, гурток, прізвище керівника. 
Запрошуємо всіх взяти активну участь у виставці.